İnsana Dair ( Sabır )

 Selamın aleyküm arkadaşlar bu yazımda hayatımızın her yerinde karşımıza çıkan bir eylemden bahsedicem bu eylem 'Sabır' eylemi . 

 Sabır kelime manasıyla olacak yada gelecek bir şeye telaş göstermeden beklemek demek . Hayatımızdaki manası ise kimileri için problemli bir süreç kimileri içinde sakince bekleyip düşünme sürecidir . Sabır denilince akla ne geliyor acaba ? Kendime bu soruyu soruyorum aklıma hiç bir zaman yapamadığım daha yeni öğrenmeye çalıştığım problemli bir süreç geliyor . Kendimden örnek vererek yavaş yavaş anlatıma geçeyim isterseniz :)

Ben sabırsızım :) kısa ve net :)

Ama o kelime orada durduğu kadar masum ve zararsız değil işte . Ben bir çok şey için acele ettim ve sabretmedim ve bunun sorunlarını yaşadım ve belki hala yaşıyorum . Küçük bir örnek vereyi küçüktüm ilk okulum bitti ve lise birinci sınıfa geçiceğim yaz annemle konuşuyorum bana bisiklet al anne falan diyorum malum durumlar belli annemde haliyle olmaz diyor en son çareyi ben çalışır alırım ulenn demekte buldum :) Sonra bir tekstil de işe başladım bizim burada tekstilden başka bir yer yok çalışacak :) neyse kendimi yırtıyorum çalışayım da ayımı doldurayım diye :) o zamanlarda da çok komik rakamlara çalıştırıyorlar düşünün işin en önemli kısımında çalışıyorum çuvalcıyım ben olmasam iş bitmez :D ve bana 300 tl aylık veriyorlardı :D Şaka bi yana çalıştım babalar gibi birinci ayımı doldurmama bir gün falan kaldı anneme söylüyorum anne bak yarın maaş alcam gidip bisiklet alıcaz hemen annemde sabret olum alcaz tamam ama bak etrafa falan diyor tabi dinleyen kim :) Neyse maaş günü geldi maaşlar verilmiyor tekstil sonuçta adamların ne zaman ödeme aldıkları belli olmuyor . Ben günler geçsin diye kendimi yırtmışım çalışıp çabalamışım para yok olur mu ulan öyle şey diyorum kızıyorum kendi kendime  falan derken bize 1 hafta falan bekleyin dediler lan olucak gibi değil sinirimden patlıcam dedim benim ne yapıp ne edip bu parayı almam lazım diye düşüyorum anneme diyorum git konuş al parayı falan diyorum kadıncağızıda sıkıştırıyorum .Neyse ertesi gün oldu çalışıyorum aklımda senaryo kuruyorum parayı ne desemde istesem sonuçta 300 lira yani adamın 1 haftalık benzin parası :D kendimi gazlıyorum falan derkeniş çıkışı olucak gittim bir gazla kalktım gittim patronla konuşmaya odasına girene kadar ak ile karayı seçtim durudum :D ama sonunda girdim biraz kem küm ettim işte abi lazımdı acildi derken sonunda parayı kopardım alır almaz koştum eve annemde badana yapıyor anneeee anneee diye bağırıyorum hadi kalk bisiklet almaya diyorum kadın yarın gidelim oğlum diyoor ama ben o kadar gözümü karartmışım ki kararlıyım bu gün alınacak o bisiklet neyse fazla uzattım biraz kısa kesip anlatayım :) annemi aldım gitti derken dolaşıyoruz ilk gördüğüme atladım ben alalım diye o zamnda o bisiklet 290 tl idi siz düşün parası yüksek ya iyi bişey diye bekliyorum bende hasılı kelam satın aldık derken demezler mi 1 hafta içerisinde getireceğiz bisikleti beni aldı bir telaş ben o kadar bekledim bir hafta daha beklemek ölüm resmen  :D İşe gidip geliyorum günleri iple çekiyorum gözüme uyku girmiyor heyecanlıyım beklerken 4. günüm iş bitti eve bir geldim bisiklet kapıda inanırmısınız hem mutluyum hem şaşkın istediğim bisiklet gelmiş ama gelirken biraz çekmiş sanki :D yada o 4 günde ben çok büyüdüm :D sora tekerini şişirmeye gittim arka tekerlek patlak çıktı haydaaa frenleri sıktırdım arka fren pert yani anlıcağınız memnuniyet %50 iken birden %0 oldu.

Bunun sebebi benim acele etmem. Büyük sözü dinlememem kafamın dikine gidip alıcaz demem :) bu bana ders oldu diye düşünüyorsunuz ama olmadı. Bu anlattığım olay olalı 6 sene falan oluyor ve sabır bende son 2 senedir mevcut yani 17 sene sabırsızdım :) ve bana ciddi zararı oldu parasal konuda olsun arkadaşlık konusunda olsun ailevi konuda olsun yani anlıyacağınız hayatımın her yerinde karşımdaydı bu sabırsızlık illeti.Benden size bir tavsiye ne olursa olsun sonu ne olursa olsun cidden sabırlı olun sabır her şeyin anahtarı .Sabırsız kardeşler deneyin bana hak vericeksiniz.

''Allah sabredenleri sever''(ali imran 146) 

 Sağlıcakla ve takipte kalın :)





Yorumlar

  1. Metin bey gerçekten sizi canı gönülden tebrik ediyorum . Allah yolunuz açık etsin.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar