Siyah&Beyaz İnsanlar

İnsanlar? Bizde bir insan olduğumuz halde karşımızdakini anlamak çoğu zaman pekte mümkün olmuyor. Sebebi nedir bilemem ama büyük sorun olduğu kesin. Bu konuda ya biz empati yapmayı bilmiyoruz yada insanları anlamaktan yani gerçeklerden korkup saklanıyoruz. Dünya ne kadar da güzel olsa kötü düşünceli siyah ruhlu insanlar oldukça hep kirlenecek. Temiz insanlarda kirlenmeye başlayacak. Çünkü iyilik ve güzellik hep yara ve acı getirecek. Bu olayın başlangıcı nerede? Kim bu kadar kötülüğü başlatmış olabilir. Kötü olmuş yada zorunda kalmış insanlar siyahlıklarını iyi insanlara bilmeden mi umursamadan mı bulaştırıyor. Çünkü bilseler beyaz gittikçe grileşiyor, taşıyamıyor bunun yükünü acısını nasıl çekecekler.
Peki ya iyi insanlar kötüleri iyileştirebilir mi? Her nasılsa hayatımda bu iki örneği de gördüm. Acı olan bazı insanlar zifiri siyah iyileşemeyecek kadar.
Yaşadığımız sürece ne kadar kaçsak da bizi grileştirecek olaylar olacak. İş elbette ki bizde biter ama yorgunluk diye de bişey var. Bu durumda en iyi olan buna mucize desek daha doğru olur. Sizden beyaz biri. Sizi iyileştirebilecek biri. Hayat ne kadar kötüyse iyiliklerde var. Şanslıysak bir mucize bizi iyileştirebilir. Yolda yürürken arada sırada güzellikler görüyorum. Çocukların dans etmesi, şakalaşması, teyzelerin amcaların kol kola yürümesi, kedilerin oyun oynaması bile gülümsetebilir. Ama diğer yandan sanki daha fazla olumsuzluk var. Öyle mi? Yada biz neyi görmek istiyoruz?Bizim buralarda bir salıncak var. Önü arazi, yol, koca bir inşaat falan. Ee tabi huzurlu bir ortam değil. Ama ben o salıncakta sallanırken onları görmüyorum. Gökyüzüne bakıyorum. Hiç bulut yoktu bugün. Acaba yarın bulutlar gelir mi? Daha hızlı sallansam gökyüzüne ulaşır mıyım? Orada ki kuş neden yalnız uçuyor? Evime kesin bir salıncak kurmalıyım diye düşünüyorum. Güzel şeyleri görebiliyorum. Sizde farklı açılardan bakmaya başlayın. Hayat güzel, kuşlar yalnız olsa da uçuyor...

Yorumlar

Popüler Yayınlar