Sadakat

SADAKAT
Büyük harflerle yazdım. Önemi büyüktür herkes bilir. Bencil miyiz artık orası hangi sebepten bilemiyorum ama sadakat tek kişilik mi? Hayır karşılıklı dimi? Tek kişilik olsa bile nereye kadar sonuçta karşınızdaki de insan. Her ne kadar sadık olsa da karşı taraftan istediği ölçüde güven ve sadakat hissetmediğinde o da artık boşlamaya başlar. Değil mi? Şurada örnek vereyim: Bir insana yardım edersiniz edersiniz ama sizin ihtiyacınız olduğunda yardım alamazsınız. bu böyle devam eder en sonunda da artık yavaş yavaş sizde yardım etmeyi kesersiniz değil mi? haksız mıyım? :D
İstisna olarak hala yardım etmeye devam edenlerde olacaktır. Ama onlarda bi yere bi zamana kadar olur. Belki artık kendimiz için yapabilceğimiz sınırlı şeyler vardır. Ama başkalarına güzel anlar yaşatabiliriz. Güzellikler gösterebiliriz. Bir insanın yetiştirilme tarzından da kaynaklı olarak sadakat algısı farklıdır. Yada yaşadıklarından dolayı. Asıl anlamı nedir bende bilmiyorum ama mükemmel bir anlam taşıdığı kesin. Bir insan için sadakat nedir anlatamam ama örneklendirmek gerekirse :
TEK. Tek kişi. Tek his. Tek düşünce. Tek arzu. Tek zevk. Tek sevgi. Tek ona bakmak. Tek onu görmek. Tek onu koklamak. Tek tek tek ...
Bu kadar zor mudur ki insanın bazı eylemlerine, düşüncelerine sahip çıkması sadık olamazlar. Burada ihanete uğrayan kişi kimi suçlamalı? Sadakati öğretmemiş anne, baba yada onu grileştirmiş insanlar?
Kimi suçlayacak bu masum insan. Sadakati bilen insan. Elinde sonunda masumluğunu yitirecek ve belkide kaçamayacağı griliğe yakalanacak. Ardından o da ona bulaşan griyi başkalarına bulaştıracak. Duygular, psikoloji bu konularda pek bilgim olmasa da düzelmesinin zor olduğunu hatta mümkünlüğünün azlığını biliyorum. Kimseye ihanet etmeyin dostlar. Griyseniz ya beyazlaşın yada kimseye bulaştırmayın.
SADAKAT?
Aç gözlü müyüz? Empati bilmez miyiz? Küçüklükten mi alamadık bu erdemi? Nerede bu sadakat?
Bu konu derin. Ben derin konularda pek anlaşılır konuşamam. Tavsiye vermek haddime olmasa da sadakatin anlamını karşınızdakine sorun. Onun gözünde sadık olun.

Yorumlar

Popüler Yayınlar