Havuçlu Nefis Kek

Havuçlu Nefis Kek Tarifi İçin Malzemeler

-1 su bardağı sıvı yağ
-1 yemek kaşığı sıcak su
-1 su bardağı şeker+2 yemek kaşığı daha ilave
-Yarım su bardağı süt
-Yarım su bardağı su
-1 tatlı kaşığı tarçın
-1 paket vanilya
-2, 5 su bardağı elenmiş un
-5. 6 adet ceviz içi
-3 adet oda ısısında yumurta
-1 paket kabartma tozu
-3 adet rendelenmiş orta boy havuç

Üzeri için;

Ben pudra şekeri kullandım siz çiolata da rendeleyebilirsiniz ikiside güzel oluyor :)

Havuçlu Nefis Kek Tarifi Yapılışı

Merhabalar.
Çok güzel bi tat olan havuçlu keki ben 24 cm lik kalıpta yaptım.
Oda sıcaklığındaki yumurtalar bir yemek kaşığı sıcak suyla 3/4 dakika çırpılır.
İçerisine şeker ilave ekleyip, tekrar 3. 4 dk çırpılır. Bütün sıvı malzemeler ve elenmiş un
Kabartma tozu vanilya tarçın ilave edilir çırpılır.
Rendelenmiş havuç ve ceviz 1 veya 2 kaşık una batırılır.
Harca katılır kaşık ile karıştırılır.
Yağlanmış 24 cm lik kalıba dökülür.
Kabarcıklar gitsin hamur güzel kabarsın diye kalıp 2-3 defa tezgaha vurulur
Önceden ısıtılmış 180 derecede 25 dk pişirilir ve kapağını 25 dk hiç açmayın.
Sonra 170 derecede pişene kadar fırına atılır.

Benim fırınımda Yaklaşık 1 saat sürdü.
Fırından çıkartınca biraz soğumaya bırakın sonra üzerine pudra şekerinizi yada çikolatanızı ekleyin.
AFİYET OLSUUNNN :)


Yorumlar

Popüler Yayınlar