Profiterol Yapımı (BASİT)

SELAMLARRRRR

Profiterol tarzı tatlıları hepimiz çok severiz. Çikolata başka bir zevktir. Krema tadıyla birleşince efsane bir tatlı ortaya çıkıyor. 
Profiterol yapımını adım adım anlatacağım. 
Önce malzemeler :D

HAMURU İÇİN:
3 yumurta
1 su bardağı un
1 su bardağı su
125 gr margarin

KREMASI İÇİN:
2,5 su bardağı süt
1 paket vanilya
3 yemek kaşığı un
1 su bardağı şeker

ÜZERİ İÇİN:
1 paket çikolata sosu
2,5 su bardağı süt
(Ben üzeri için kıvamın ve tadın daha farklı olmasını seviyorum. Bunun için bu malzemeye ek olarak 1 paket çikolata ile karıştırıp sosumu hazırlıyorum. Tavsiye ederim kıvam ve tat daha hoş olur. :D )


YAPILIŞI:
Öncelikle yapılışı of çok zor falan değil:D
Ne yapıyoruz?
Suyu ve margarini bir tencereye alıp eritiyoruz. Üzerine unu eliyoruz. Sadece 5 dakikacık pişiriyoruz. Kenara alıyoruz ve soğutuyoruz. Yumurtaları tek tek kırıp güzelce karıştırıyoruz. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı bir şekilde diziyoruz. Çünkü kabaracaklar.  Eğer ben yuvarlak istemiyorum, ekler pastalar gibi uzun olsun istiyorsanız sıkma torbasıyla sıkabilirsiniz.
170 dercede 40 dakika pişiriyoruz. VEEEEEEE en önemli nokta fırın kapağını asla açmıyoruz. Çünkü hamurlar söner ve yapmak istediğimiz profiterol olmaz. :D

Pişerken kremayı hazırlıyoruz. Tencerenin altını yakmadan tüm malzemeleri koyup karıştırıyoruz ve ocağı yakıyoruz. Kaynayınca 2 dk daha bekleyip ocaktan alıyoruz.
Üstüne dökeceğimiz karışımı da hazırlıyoruz. Çikolata ile yapmak isterseniz çikolatayı doğrayın ve en son ocağı kapattığınız zaman içine atın karıştırıp eritin.

Fırında çıkarıp soğumasını bekliyoruz soğuyunca bıçak yardımıyla ikiye kesiyoruz ve içine kremamızdan koyuyoruz. Krema koyma işlemi bittikten sonra hazırladığımız sosu üstüne döküyoruz.
Üzerine ceviz fındık gibi sevdiğiniz tatları serpebilirsiniz.
AFİYETLERR OLSUNN.

Yorumlar

Popüler Yayınlar